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Großbritanniens erstes kommerzielles elektrisches Arbeitsboot, das Batteriesysteme von EST-Floattech (NL) erhält

PB: Coastal Workboats-E-Luv / ©: EST-Floattech
Hinweis: Die Bildrechte zu den Beitragsfotos finden Sie am Ende des Artikels

EST-Floattech liefert Batteriesysteme der Octopus-Serie an Küstenarbeitsboote für E-LUV und SPSS

(WK-intern) – Elektrisch landendes Versorgungsschiff und Landstromversorgungssystem

Badhoevedorp – Coastal Workboats, ein bekannter Name in der maritimen Industrie für sein Engagement für Nachhaltigkeit, wird mit EST-Floattech zusammenarbeiten, einem führenden Anbieter von Energiespeicherlösungen für den maritimen Sektor.

EST-Floattech wird das Batteriesystem für das speziell gebaute Electric-Landing Utility Vessel (E-LUV) liefern, das auf der neuen Werft Stornoway von Coastal Workboats gebaut werden soll, sowie das Landstromversorgungssystem (SPSS).

Die Zusammenarbeit mit Coastal Workboats Scotland stellt einen bedeutenden Schritt zur Reduzierung der Emissionen in der britischen Schifffahrtsindustrie mit der Technologie von EST-Floattechs dar. Diese Zusammenarbeit wird dadurch verwirklicht, dass Coastal Workboats einen Zuschuss von 6 Millionen Pfund (7 Millionen Euro) erhält, um das erste kommerzielle elektrische Arbeitsboot und die erste Ladestation Großbritanniens zu demonstrieren. Dieser von der Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC) bereitgestellte Zuschuss unterstreicht die Anerkennung der Branche für den dringenden Bedarf an saubereren, umweltfreundlicheren maritimen Betrieben und wird den Einsatz elektrischer Arbeitsboote in einem kommerziellen Umfeld hervorheben.

Das zu bauende Schiff, die E-LUV, soll das erste kommerzielle Elektro-Arbeitsboot Großbritanniens sein. Dieses innovative Schiff, eine Ro-Ro- und Trockenfrachttransportfähre, wird mit 2400 kWh des Octopus High Energy-Batteriesystems von EST-Floattech ausgestattet. Das System wird als zwei unabhängige Batteriesysteme an Bord platziert, versorgt eine Reihe von Geräten mit Strom und kann für vollelektrisches Segeln verwendet werden. Das E-LUV startet zu Demonstrationszwecken in einem kurzen Testbetrieb auf den Shetlandinseln und wird zwischen West Burrafirth und Papa Stour eingesetzt. Die Route dauert etwa 45 Minuten, zweimal täglich und fünf Tage pro Woche und demonstriert gleichzeitig die Leistungsfähigkeit von Energiespeicherlösungen in maritimen Anwendungen.

Zweitens wird EST-Floattech 1.200 kWh des Octopus High Energy-Batteriesystems liefern, das in einem 20-Fuß-Container untergebracht wird und das Laden des E-LUV-Schiffs von Coastal Workboats unterstützt. Es besteht auch die Möglichkeit, die containerisierte Energiespeicherlösung als Range Extender an Bord zu platzieren. Bei der Systemintegration werden wir mit MJR Power & Automation zusammenarbeiten und das gesamte System wird von Renew Marine Ltd. im Container untergebracht.

Erhöhte Sicherheit, weniger Wartung
Das E-LUV entspricht den Klassifizierungsstandards von Bureau Veritas und gewährleistet so erstklassige Sicherheit und Qualität. Das Batteriesystem wird nicht nur sicherer, sondern erfordert auch weniger Wartung. Diese RoRo- und Trockenfrachtfähre soll einen neuen Standard für emissionsfreie Reisen setzen. Dieser Auftrag ist ein bedeutender Erfolg für Coastal Workboats, eine kleine, familiengeführte Werft, und auch für EST-Floattech.

Luke Parnell, Chief Engineering Manager von Coastal Workboats, sagte: „Unsere Anziehungskraft auf die Octopus-Serie beruht ganz einfach auf der Sicherheit. EST-Floattech hat ein klassengeprüftes Produkt entwickelt, das ein noch nie dagewesenes Maß an Sicherheit auf den Markt bringt. Insbesondere der passive Charakter des Wärmeableitungssystems stellt einen deutlichen Fortschritt in Sachen Sicherheit dar, insbesondere für eine Anwendung in der Meeresumwelt. Da unser Hauptanliegen die Sicherheit ist, war der Octopus die perfekte Wahl für uns.“

Jelle Meindertsma, Vertriebsleiter bei EST-Floattech, erklärt: „Wir sind stolz darauf, zur Reduzierung der Emissionen in der maritimen Industrie im Vereinigten Königreich beizutragen und Hand in Hand mit Coastal Workboats zusammenzuarbeiten, um nachhaltige, leistungsstarke Energielösungen in den Vordergrund zu rücken.“ Unsere Zusammenarbeit beim E-LUV ist ein Beweis für unser gemeinsames Engagement für eine umweltfreundlichere maritime Zukunft.“

Diese Zusammenarbeit zwischen Coastal Workboats und EST-Floattech stellt einen bedeutenden Schritt zur Erreichung der britischen Umweltziele dar und zeigt die Innovationskraft im maritimen Sektor.

Demonstrationswettbewerb für saubere Seefahrt
Dieses Projekt, das vollelektrische Demonstrationsprojekt für Arbeitsboote zwischen den Inseln (einschließlich E-LUV), ist Teil der Clean Maritime Demonstration Competition Round 3 (CMDC3), die im September 2022 angekündigt, von der britischen Regierung finanziert und in Zusammenarbeit mit durchgeführt wurde Innovieren Sie Großbritannien. Im Rahmen des CMDC3 stellte das Ministerium 60 Millionen Pfund für 19 Flaggschiffprojekte bereit, die von 92 britischen Organisationen unterstützt wurden, um reale Demonstrations-F&E-Projekte für saubere maritime Lösungen durchzuführen. Die Projekte werden an mehreren Standorten im gesamten Vereinigten Königreich stattfinden, von den Shetlandinseln im Norden bis nach Cornwall im Süden.


EST-Floattech delivers Octopus Series battery systems to Coastal Workboats for E-LUV and SPSS

Electric-Landing Utility Vessel and Shore-based Power Supply System

Badhoevedorp – Coastal Workboats, a renowned name in the maritime industry for its commitment to sustainability, will collaborate with EST-Floattech, a leading provider of energy storage solutions for the maritime sector. EST-Floattech will be providing the battery system for the purpose-built Electric-Landing Utility Vessel (E-LUV) to be built at Coastal Workboats new yard Stornoway and the Shore-based Power Supply System (SPSS).

The collaboration with Coastal Workboats Scotland marks a significant step towards lowering emissions in the UK’s maritime industry with EST-Floattechs technology. This collaboration is realized due to Coastal Workboats receiving a £6 million (€7 million) grant to demonstrate the UK’s first commercial electric workboat and charging station. This grant, provided by the Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC), underscores the industry’s recognition of the pressing need for cleaner, greener maritime operations and will boast the usage of electric workboats in a commercial environment.

The vessel that will be built, the E-LUV, is set to be the UK’s first commercial electric workboat. This innovative vessel, a Ro-Ro and dry cargo transportation ferry, will be equipped with 2400 kWh of EST-Floattech’s Octopus High Energy battery system. The system will be placed as two independent battery systems on board, power a range of equipment, and be used for fully electric sailing. Starting for demonstration purposes in the Shetland Isles in a short trial, the E-LUV will be operating between West Burrafirth and Papa Stour. The route takes about 45 minutes, twice per day and five days per week, while showcasing the capabilities of energy storage solutions in maritime applications.

Secondly EST-Floattech will supply 1.200 kWh of the Octopus High Energy battery system, to be placed in a 20 foot container that will support the charging of Coastal Workboats’ E-LUV vessel. It is also possible to place the containerized energy storage solution on board as a range extender. We will be collaborating with MJR Power & Automation for the system integration and the entire system will be placed inside the container by Renew Marine Ltd.

Enhanced safety, less maintenance
The E-LUV will adhere to Bureau Veritas classification standards, ensuring top-notch safety and quality. The battery system will not only be safer, but it will also need less maintenance. This Ro-Ro and dry cargo transportation ferry is set to become a new standard for emission-free voyages. This contract is a significant achievement for Coastal Workboats, a small, family-run yard, and also for EST-Floattech.

Coastal Workboats’ Chief Engineering Manager Luke Parnell said: “Our attraction to the Octopus Series quite simply comes down to safety. EST-Floattech have produced a class-approved product that brings to market a level of safety unseen previously. In particular, the passive nature of the heat dissipation system represents a marked step forward in safety, particularly for an application in the marine environment. Given our primary concern is safety above all, the Octopus was the perfect choice for us.”

Jelle Meindertsma, Sales Manager at EST-Floattech, states, „We are proud to be contributing to lowering emissions in the maritime industry in the UK, working hand in hand with Coastal Workboats to bring sustainable, high-performance energy solutions to the forefront. Our collaboration on the E-LUV is a testament to our shared commitment towards a more environmentally responsible maritime future.“

This collaboration between Coastal Workboats and EST-Floattech marks a significant stride towards achieving the UK’s environmental targets and demonstrates the power of innovation in the maritime sector.

Clean Maritime Demonstration Competition
This project, the fully electric inter-island workboat demonstration project (including the E-LUV), is part of the Clean Maritime Demonstration Competition Round 3 (CMDC3), which was announced in September 2022, funded by UK Government and delivered in partnership with Innovate UK. As part of the CMDC3, the Department allocated £60m to 19 flagship projects supported by 92 UK organisations to deliver real world demonstration R&D projects in clean maritime solutions. Projects will take place in multiple locations around the UK from as far north as the Shetland Isles and as far south as Cornwall.

UK SHORE
The CMDC3 is part of the UK Shipping Office for Reducing Emission’s (UK SHORE) flagship multi-year CMDC programme. In March 2022, the Department announced the biggest government investment ever in the UK commercial maritime sector, allocating £206m to UK SHORE, a new division within the Department for Transport focused on decarbonising the maritime sector. UK SHORE is delivering a suite of interventions throughout 2022-2025 aimed at accelerating the design, manufacture and operation of UK-made clean maritime technologies and unlocking an industry-led transition to Net Zero.

About EST-Floattech
EST-Floattech (2009) is specialized in developing, delivering and installing reliable, sustainable and safe battery systems for maritime and other applications. The in-house developed Battery Management System software is integrated to assure safe delivery and charging of power. The feasibility and reliability of EST-Floattech’s battery technology is demonstrated by the more than 200 projects, some sailing for more than a decade. The new Octopus Series can be installed in virtually any vessel thanks to its modular construction, and it is certified by DNV, Lloyds Register, and Bureau Veritas. EST-Floattech designs customized battery containers. EST-Floattech aims to drive positive change in the global transition to cleaner and more efficient energy sources. www.est-floattech.com

About Coastal Workboats Ltd
Coastal Workboats Ltd is a leading builder of steel and aluminium commercial workboats and provider of associated support services. The company is based between Devon and Scotland. www.coastalworkboats.co.uk

About CMDC3
Coastal Workboats’ E-LUV is part of the Clean Maritime Demonstration Competition Round 3 (CMDC3), which was announced in September 2022, funded by the Department for Transport and delivered in partnership with Innovate UK. As part of the CMDC3, the Department allocated £60m to 19 flagship projects supported by 92 UK organisations to deliver real world demonstration R&D projects in clean maritime solutions. Projects will take place in multiple locations around the UK from as far north as the Shetland Isles and as far south as Cornwall.

The CMDC3 is part of the UK Shipping Office for Reducing Emission’s (UK SHORE) flagship multi-year CMDC programme. In March 2022, the Department announced the biggest government investment ever in our UK commercial maritime sector, allocating £206m to UK SHORE, a new division within the Department for Transport focused on decarbonising the maritime sector. UK SHORE is delivering a suite of interventions throughout 2022-2025 aimed at accelerating the design, manufacture and operation of UK-made clean maritime technologies and unlocking an industry-led transition to Net Zero.

About the Department for Transport
The Zero Emission Cross River Ferry is part of the Clean Maritime Demonstration Competition Round 3 (CMDC3), which was announced in September 2022, funded by the Department for Transport and delivered in partnership with Innovate UK. As part of the CMDC3, the Department allocated £60m to 19 flagship projects supported by 92 UK organisations to deliver real world demonstration R&D projects in clean maritime solutions. Projects will take place in multiple locations around the UK from as far north as the Shetland Isles and as far south as Cornwall. The CMDC3 is part of the UK Shipping Office for Reducing Emission’s (UK SHORE) flagship multi-year CMDC programme. In March 2022, the Department announced the biggest government investment ever in our UK commercial maritime sector, allocating £206m to UK SHORE, a new division within the Department for Transport focused on decarbonising the maritime sector. UK SHORE is delivering a suite of interventions throughout 2022-2025 aimed at accelerating the design, manufacture and operation of UK-made clean maritime technologies and unlocking an industry-led transition to Net Zero.

PR: EST-Floattech / The Maritime Marketeer

PB: Coastal Workboats-E-Luv / ©: EST-Floattech








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