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Eastern Pacific Shipping unternimmt mitbound4blue eSAILs® den ersten Schritt für einen Windantrieb

PB: Eastern Pacific Shipping (EPS) hat einen Vertrag für sein erstes windunterstütztes Antriebssystem unterzeichnet
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Eastern Pacific Shipping (EPS) wird im vierten Quartal 2024 dreibound4blue eSAILs® auf Pacific Sentinel installieren.

(WK-intern) – Die Investition zeigt das Engagement von EPS auf dem Weg zur Dekarbonisierung mit prognostizierten Einsparungen beim Energieverbrauch von etwa 10 %, je nach Schiffsroute.

Barcelona und Singapur: Eastern Pacific Shipping (EPS) hat einen Vertrag für sein erstes windunterstütztes Antriebssystem unterzeichnet und arbeitet mitbound4blue zusammen, um drei 22 Meter lange eSAILs® an Bord der Pacific Sentinel zu installieren.

Die schlüsselfertige „Saugsegel“-Technologie, die Luft über eine aerodynamische Oberfläche zieht, um eine außergewöhnliche Antriebseffizienz zu erzeugen, wird noch in diesem Jahr eingebaut und hilft dem 183 Meter langen Öl- und Chemikalientanker mit 50.000 DWT, den Gesamtenergieverbrauch um etwa 10 % zu senken zur Schiffsroute.

Flexible Effizienz

bound4blue erfreut sich mit seiner vollständig autonomen eSAIL®-Technologie großer Beliebtheit in der Branche.

mit dieser jüngsten Vereinbarung folgen ähnliche Verträge kürzlich. Das System eignet sich sowohl für Neubau- als auch für Nachrüstprojekte und bietet Energieeffizienz und Kosteneinsparungen für eine breite Palette von Schiffen, unabhängig von ihrer Größe und ihrem Alter.

Meilensteinentwicklung

José Miguel Bermudez, CEO und Mitbegründer vonbound4blue, glaubt, dass der Vertrag mit EPS einen bedeutenden Meilenstein für das Unternehmen darstellt. „Die Unterzeichnung einer Vereinbarung mit einem Branchenakteur von der Größe und dem guten Ruf von EPS unterstreicht nicht nur die wachsende Anerkennung des windunterstützten Antriebs als wichtige Lösung zur Maximierung sowohl der Umwelt- als auch der kommerziellen Vorteile, sondern unterstreicht auch das Vertrauen der Branchenführer in unsere bewährte Technologie.“ ,“ er erklärt.

„Es ist aufregend, unseren ersten Vertrag in Singapur abzuschließen, insbesondere mit EPS, einem Unternehmen, das sowohl für seinen Geschäftserfolg als auch für sein Umweltengagement bekannt ist. Wir sehen das Unternehmen in dieser Hinsicht als Vorbild für die Schifffahrt. Daher handelt es sich um eine Meilensteinentwicklung, von der wir hoffen, dass sie den Weg für zukünftige Installationen in der gesamten EPS-Flotte ebnet und unsere Präsenz in der Region weiter festigt.“

Nachhaltiges Engagement

In Zusammenarbeit mit den bestehenden Antriebssystemen des Pacific Sentinel werden die drei eSAILs® ein autonomes Steuerungssystem verwenden, um die Leistung zu optimieren und die Motorlast und den Kraftstoffverbrauch zu reduzieren, ohne dass dazu Eingriffe der Besatzung erforderlich sind und der Wartungsaufwand gering ist. Es handelt sich um eine einfache, mechanisch robuste Lösung, die sich ideal für die Anforderungen des Schifffahrtsriesen mit Hauptsitz in Singapur eignet, der über eine umfangreiche Flotte von über 250 Schiffen und einer Gesamtdwt von 25 Millionen DWT verfügt.

„EPS ist bestrebt, innovative Lösungen zu erforschen und umzusetzen, die die Energieeffizienz verbessern und die Emissionen unserer gesamten Flotte reduzieren“, kommentiert Cyril Ducau, Chief Executive Officer bei EPS. „In den letzten sechs Jahren konnten wir durch unsere Investitionen in Projekte wie Dual-Fuel-Schiffe, Kohlenstoffabscheidung, Biokraftstoffe, Reiseoptimierungstechnologie und mehr unsere Emissionsintensität um 30 % reduzieren und eine jährliche Effizienzquote (AER) von 3,6 CO2g/ erreichen. DWT-Meile im Jahr 2023 und übertrifft unsere Emissionsintensitätsziele früher als geplant. Die Hinzufügung des bahnbrechenden windunterstützten Antriebs vonbound4blue wird unsere Bemühungen auf diesem Weg zur Dekarbonisierung verstärken.“

„Mit diesem Projekt sind wir zuversichtlich, dass die durch eSAILs® auf Pacific Sentinel erzielten Emissionsreduzierungen uns langfristig dabei helfen werden, das THG-Reduktionspotenzial windunterstützter Antriebe in unserer Flotte besser einzuschätzen.“

Regulatorische Ergebnisse

Sobald die eSAILs® installiert sind, erhält Pacific Sentinel eine „windunterstützte“ Notation vom Klassenverband ABS. Die Technologie wird Schiffen dabei helfen, bestehende und kommende Vorschriften einzuhalten, wie z. B. die Verbesserung von EEDI und EEXI, die Verbesserung ihres CII-Ratings und einen Beitrag zur Einsparung von Zertifikaten im Rahmen des EU-Emissionshandelssystems.

Christopher J. Wiernicki, Vorstandsvorsitzender und CEO von ABS, sagte: „Windunterstützte Antriebe sind eine energieeffiziente Technologie, die eine wichtige Rolle dabei spielen kann, die CO2-Intensität der globalen Flotte schnell zu verbessern. Während wir darauf warten, dass die globale Infrastruktur für alternative Kraftstoffe ausgereift ist, Die Nutzung einer leicht verfügbaren und wirklich emissionsfreien Lösung wie des Windes ist ein kluger Schachzug. ABS ist stolz darauf, Erstanwender dieser Technologie wie EPS zu unterstützen, die mit dieser Technologie den Weg für den Rest der Branche ebnen. „


Eastern Pacific Shipping makes first wind propulsion move with bound4blue eSAILs®

Eastern Pacific Shipping (EPS) to install three bound4blue eSAILs® on Pacific Sentinel in Q4 2024.
Investment shows EPS’ commitment to decarbonisation journey, with forecasted energy consumption savings of around 10%, depending on vessel routing.

Barcelona and Singapore, 22nd February 2024: Eastern Pacific Shipping (EPS) has signed a contract for its first ever wind-assisted propulsion system, partnering with bound4blue to install three 22-metre eSAILs® onboard the Pacific Sentinel. The turnkey ‘suction sail’ technology, which drags air across an aerodynamic surface to generate exceptional propulsive efficiency, will be fitted later this year, helping the 183-metre, 50,000 DWT oil and chemical tanker reduce overall energy consumption by approximately 10%, depending on vessel routing.

Flexible efficiency

bound4blue is gaining significant industry traction for its fully autonomous eSAIL® technology,

with this latest agreement following similar contracts recently. Suitable for both newbuilds and retrofit projects, the system delivers energy efficiency and cost savings for a broad range of vessels, regardless of their size and age.

Milestone development

José Miguel Bermudez, CEO and co-founder at bound4blue, believes the contract with EPS marks a significant milestone for the company. “Signing an agreement with an industry player of the scale and reputation of EPS not only highlights the growing recognition of wind-assisted propulsion as a vital solution for maximizing both environmental and commercial benefits, but also underscores the confidence industry leaders have in our proven technology,” he explains.

“It’s exciting to secure our first contract in Singapore, particularly with EPS, a company known for both its business success and its environmental commitment. We see the company as a role model for shipping in that respect. As such this is a milestone development, one that we hope will pave the way for future installations across EPS‘ fleet, further solidifying our presence in the region.”

Sustainable commitment

Working in tandem with existing propulsion systems on the Pacific Sentinel, the three eSAILs® will use an autonomous control system to optimize power and reduce engine load and fuel consumption, with no need for crew input and low maintenance requirements. It is a simple, mechanically robust solution, making it an ideal fit for the needs of the Singapore-headquartered shipping giant, with an extensive fleet comprising over 250 vessels and a combined DWT of 25 million.

“EPS is committed to exploring and implementing innovative solutions that improve energy efficiency and reduce emissions across our fleet,” comments Cyril Ducau, Chief Executive Officer at EPS. “Over the past six years, our investments in projects including dual fuel vessels, carbon capture, biofuels, voyage optimisation technology and more have allowed us to reduce our emissions intensity by 30% and achieve an Annual Efficiency Ratio (AER) of 3.6 CO2g/DWT-mile in 2023, outperforming our emission intensity targets ahead of schedule. The addition of the bound4blue groundbreaking wind assisted propulsion will enhance our efforts on this path to decarbonise.”

“With this project, we are confident that the emission reductions gained through eSAILs® on Pacific Sentinel will help us better evaluate the GHG reduction potential of wind assisted propulsion on our fleet in the long run.”

Regulatory results

Pacific Sentinel will achieve a ‘wind assisted’ notation from class society ABS once the eSAILs® are installed. The technology will help ships to comply with existing and upcoming regulations like improving EEDI and EEXI, enhancing its CII rating, and contributing to saved allowances within the EU Emissions Trading Scheme.

Christopher J. Wiernicki, ABS Chairman and Chief Executive, said: „Wind assisted propulsion is an energy efficiency technology with a significant role to play in helping the global fleet swiftly improve its carbon intensity. As we wait for global alternative fuel infrastructure to mature, utilizing a readily available and truly zero emission solution such as the wind, is a smart move. ABS is proud to support early adopters of this technology such as EPS, who are blazing a trail with this technology for the rest of the industry to follow.“

About bound4blue

bound4blue develops automated wind-assisted propulsion systems as a turnkey solution for all shipowners and shipping companies seeking to reduce fuel costs and polluting emissions. bound4blue’s eSAIL® system is a validated solution for saving fuel and emissions, completely autonomous, with low maintenance and easy installation onboard, being the most cost-efficient wind propulsion technology today. bound4blue’s suction sails are offered in three sizes, ranging from 12m to 36m in height, all with optional tilting systems to ensure overhead clearance under port operations if needed. It is suitable for Tankers, Bulkers, Ro-Ros, Cruises, Ferries, Gas Carriers, and General Cargo vessels, regardless of their size or age. The company, founded in 2014 with a vocation clearly focused on the renewable energy sector in the maritime field, has its headquarters in Cantabria (Spain) and offices in Barcelona and Singapore. The company has installed its eSAIL® system on three ships and has signed additional agreements with other shipowners like Louis Dreyfus Company, Marubeni Corporation, Odfjell, SNA TUHA’A PAE, and Louis Dreyfus Armateurs to install the system on their fleets.

For more information, visit: www.bound4blue.com

About Eastern Pacific Shipping

With a history spanning 60 years, Eastern Pacific Shipping Pte. Ltd. (“EPS”) is a leading shipping company that is committed to the green and technology-driven growth of the industry. Headquartered in Singapore for the past 30 years, EPS is driven by its mission to be the safe and efficient transportation provider of choice to the shipping industry. Empowering that mission is a 6,000 strong and growing workforce across sea and shore. They oversee a versatile fleet of over 250 vessels and 25 million deadweight-tonnes across three core segments of containership, dry bulk, and tanker vessels. EPS’ shore team is fully integrated with in-house commercial, finance, innovation, IT, legal, manning, operations, and technical departments.

For more information, visit: https://www.epshipping.com.sg/

This project is co-funded by the European Union under grant agreement No. 101103465 from Innovation Fund programme.

Co-funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.

PM: Eastern Pacific Shipping

PB: The Pacific Sentinel vessel showcasing the three 22-meter-high eSAIL®








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