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ABB investiert in die KI-gesteuerte Hardware-Supportplattform Mavenoid


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Investition in die KI-gesteuerte Hardware-Supportplattform Mavenoid reduziert Komplexität und Kosten in der Heimautomatisierung

  • Die Investition in den Gewinner der ABB Electrification Start-Up Challenge, Mavenoid, verbessert die Erfolgsraten bei der Fehlerbehebung durch maschinelles Lernen und künstliche Intelligenz
  • Ermöglicht Installateuren, die Kundenzufriedenheit zu verbessern und neue Dienste hinzuzufügen, indem die Komplexität und die Kosten des Supports reduziert werden
  • Bereits bei Smart-Home-Produkten im Einsatz, treibt das Feedback der Endbenutzer zukünftige Produktentwicklungen voran

(WK-intern) – In ihren kontinuierlichen Bemühungen, das Kundenerlebnis zu verbessern, investiert ABB in das in Stockholm ansässige Start-up Mavenoid.

Die Hardware-Support-Plattform nutzt innovative künstliche Intelligenz (KI) und maschinelles Lernen (ML), um Kundenanfragen mit hohen Erfolgsquoten zu lösen.

Obwohl jedes Jahr weltweit 1,3 Billionen US-Dollar* für 256 Milliarden Kundensupportanrufe ausgegeben werden, bleiben 50 Prozent dieser Anrufe immer noch ungelöst. Die bahnbrechende Technologie von Mavenoid wurde entwickelt, um Eskalationen an menschliche Serviceteams zu reduzieren und die Benutzerzufriedenheit zu verbessern. Sie nutzt Daten aus Quellen wie Handbüchern, Produktdokumentationen und Online-Communities, um ihre hochentwickelten ML- und KI-Engines zu trainieren, um sich wiederholende Supportanfragen zu lösen.

„Nachdem wir 2020 die Electrification Start-Up Challenge von ABB gewonnen haben, haben wir unsere Technologie weiterentwickelt, um den immer komplexer werdenden Bedürfnissen der Benutzer gerecht zu werden“, sagte Shahan Lilja, Mitbegründer und CEO von Mavenoid. „In Zusammenarbeit mit Smart-Home-Channel-Partnern und Kunden, um automatisierten Support über die bestehende ABB-App bereitzustellen, haben wir uns zum Ziel gesetzt, 30 Prozent der Self-Service-Probleme zu lösen. Wir haben tatsächlich 60 Prozent über einen Zeitraum von 12 Monaten erreicht. Trotz der insgesamt wachsenden Support-Fälle hat das KI-basierte Tool die Anzahl der Support-Fälle im ABB-Hilfezentrum erheblich reduziert.“

Die Self-Service- und Live-Support-Plattform, die bereits in ausgewählten Märkten mit Smart-Home-Lösungen wie ABB-free@home® eingesetzt wird, umfasst Automatisierung, Workflow, Eskalation und Product Intelligence-Feedback. Die Investition von ABB unterstreicht ihre Vision, den Komfort und die Effizienz von Gebäuden für die Bewohner zu verbessern und gleichzeitig das Kundenerlebnis durch die Kraft von Partnerbeziehungen zu optimieren.

„Diese Zusammenarbeit stellt nicht nur eine effizientere Möglichkeit für unsere Kunden und Installateure dar, mit physischen Produkten und Systemen in den Bereichen Hausautomation, Türkommunikation und Energiemessung zu interagieren, sondern liefert uns auch wertvolles Benutzerfeedback. Die gesammelten Daten helfen uns, bessere Lösungen schneller zu entwickeln, wenn sich die Anforderungen ändern, und unsere Zusammenarbeit mit Installateuren auszubauen“, sagte Mike Mustapha, Präsident der Division Smart Buildings von ABB Electrification.

„Die Fähigkeit, technischen Produktsupport auf der Grundlage von Mavenoids wirklich benutzerfreundlicher und leistungsstarker Engine für künstliche Intelligenz zu gewährleisten, verschafft ihnen einen starken Wettbewerbsvorteil, und Mavenoid stellt die Art von Investitionen dar, nach der wir suchen“, kommentierte Malin Carlstrom, Head of Ventures bei ABB Electrification . „Wir wissen aus Fokusgruppen mit großen Organisationen, dass das schnell wachsende Interesse an intelligenter Gebäudetechnologie mit Bedenken hinsichtlich der Komplexität sowie des Umfangs und der Wartungskosten einhergeht. In den kommenden Monaten wird unsere Partnerschaft von Endverbrauchern in Privathaushalten auf unser Installateurnetzwerk ausgeweitet, um gewerbliche Gebäude und andere Geschäftsbereiche von ABB abzudecken.“

Für Mavenoid beläuft sich diese Finanzierungsrunde der Serie B unter der Leitung von Smedvig Capital auf insgesamt 30 Millionen US-Dollar.

Investment in AI-driven hardware support platform Mavenoid reduces complexity and cost in home automation

Investment in ABB Electrification Start-Up Challenge winner, Mavenoid, enhances troubleshooting success rates with machine learning and artificial intelligence
Allows installers to improve customer satisfaction and add new services by reducing the complexity and cost of support
Already in use with smart home products, end user feedback drives future product developments

In its continual efforts to enhance customer experience, ABB is investing in Stockholm-based start-up, Mavenoid. The hardware support platform uses innovative artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to solve customer enquiries with high success rates.

Despite $1.3 trillion* being spent globally every year on 256 billion customer support calls, 50 percent of these calls still go unresolved. Designed to reduce escalations to human service teams, as well as improve user satisfaction, Mavenoid’s pioneering technology utilizes data from sources such as manuals, product documentation, and online communities, to train its highly evolved ML and AI engines to resolve repetitive support requests.

“After winning ABB’s Electrification Start-Up Challenge in 2020, we have continued to develop our technology to address the increasingly complex needs of users,” said Shahan Lilja, Co-Founder and CEO of Mavenoid. “Working with smart home channel partners and customers to provide automated support via the existing ABB App, we set ourselves a target of resolving 30 percent of self-service resolution. We actually achieved 60 percent over a 12-month period. Despite the growing support cases overall, the AI based tool still reduced the number of support cases into the ABB help center significantly.”

Already in use in selected markets with smart home solutions such as ABB-free@home®, the self-service and live support platform spans automation, workflow, escalation, and product intelligence feedback. ABB’s investment underlines its vision for enhancing the comfort and efficiency of buildings for occupants while optimizing customer experience through the power of partner relationships.

“This collaboration not only presents a more efficient way for our customers and installers to interact with physical products and systems in the home automation, door communication and energy metering domains, it also provides us with valuable user feedback. The data gathered helps us innovate better solutions more quickly as needs evolve, as well as extend our collaboration with installers ,” said Mike Mustapha, President of ABB Electrification’s Smart Buildings division.

“The ability to guarantee technical product support based on Mavenoid’s true easy-to-use and powerful artificial intelligence engine gives them a strong competitive edge and Mavenoid constitutes the kind of investments we look for,” commented Malin Carlstrom, Head of Ventures at ABB Electrification. “We know from focus groups with major organizations that rapidly rising interest in smart building technology has been coupled with concerns about complexity, as well as the scale and cost of maintenance. Over the coming months, our partnership will expand from end users in homes into our installer network to cover commercial buildings, and into other business areas of ABB.”

For Mavenoid, this round of Series B funding led by Smedvig Capital totals $30 million (US dollars).

For more information: [https://www.youtube.com/watch?v=-1tTBBdcbxs]

* https://www.latimes.com/business/story/2021-08-03/column-coronavirus-customer-service

About ABB Electrification

Electrifying the world in a safe, smart and sustainable way, ABB Electrification is a global technology leader in electrical distribution and management from source to socket. As the world’s demand for electricity grows, our 50,000+ employees across 100 countries collaborate with customers and partners to transform how people connect, live and work. We develop innovative products, solutions and digital technologies that enable energy efficiency and a low carbon society across all sectors. By applying global scale with local expertise, we shape and support global trends, deliver excellence for customers and power a sustainable future for society. go.abb/electrification

About ABB Technology Ventures

ABB Technology Ventures (ATV) is the venture capital unit of ABB (NYSE: ABB). ATV looks for breakthrough technology companies aligned with ABB’s goal to write the future of industrial digitalization. Since its formation in 2009, ATV has deployed around $250 million into startups spanning a range of sectors including robotics, industrial IoT, AI/machine learning, cybersecurity, electric mobility, smart buildings, and distributed energy.

About Mavenoid

Founded in 2017 in Stockholm, Mavenoid is the world’s leading product support platform for hardware and consumer electronics brands. Unlike generic support platforms/chatbots, Mavenoid’s purpose-built technology and AI allow hardware companies to resolve their customer’s issues efficiently through automation and remote support— saving brands time, effort and money. Backed by leading investors including Smedvig Capital and Creandum, Mavenoid has operations across the globe, including the US, UK, EU and Canada. For more information about Mavenoid, visit mavenoid.com.

PR: ABB








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